A minőséget a küllem mutatja, amit utána már nagyon nehéz megmagyarázni. (bár ennek is vannak szakemberei) 
DIZÁJNRÓL DIZÁJNRÓL DIZÁJNRÓL DIZÁJNRÓL
Hogy egy almába milyen lendülettel harapunk bele, vagy beleharapunk-e egyáltalán, azt a színe és formája dönti el. Tehát bármennyire hihetetlen sokak számára, - divattól és kortól függetlenül - az alma dizájnja meg fogja határozni, hogy milyen mennyiségben és áron fogják eladni, vagy egyáltalán eladják-e, vagy egyenesen megy a kukába. Nincs olyan ügyes marketinges a világon, aki a töpörödött barna fonnyadást jobban tudná értékesíteni mint a tündöklő, fényes pirosat, még ha remek dumagép is. Ön persze nem almát akar eladni.... Akik nem költenek dizájnra, bár ők nem is gondolják, de akkor is valaki jegyzi, kivitelezi, tervezi, csak nem tudatosan látta el kézjegyével, nem tervszerűen alakította ki, hanem csak úgy, véletlen szerűen adódott. Ezeket a jeleket több kevesebb sikerrel pszichológusok megfejtegethetik tudományosan. De igazából mindenki veszi az adást, csak nem mindig tudja, vagy nem tanulta meg értelmezni. Remekül, nagy rutinnal értelmezzük az ételeknél. Barna, fonnyadt almába nem nagy lendülettel harapunk bele. Híres multicég szép színes prospektusa és benne a színes kép: KENYÉR..... Vagy: “Újságpapír az asztalon, benne kenyér”... (József A.) Más ugye? Összefoglalva: A minőséget a küllem mutatja, amit utána már nagyon nehéz megmagyarázni.  (bár ennek is vannak szakemberei) Marketinggel foglalkozók világszerte kutatják a közízlést. Kultúránként változó, hogy kinek miért az a szép, vagy jó ami...  Gyermekkorban,  a világ felismerése közben nem tudatosan tanuljuk meg mi tetszik, mi nem. Hogy mennyire vonz egy embert egy szín egy forma azt kultúrája, az addigi  élete folyamán szerzett benyomásai, tapasztalatai határozzák meg. Sokan azt hiszik a design egy különleges dolog, amit csak kevesen engedhetnek meg maguknak. Többen  pedig azt hiszik, hogy a design valami díszítés, ami nyugodtan elhanyagolható. A szó eredetét angolnak gondolják, valójában  a latin signo, azaz magyarul a szignál szóból származik, melynek eredeti jelentése: jelöl, jegyez, pecsétel, kitüntet, kifejez, észrevesz, szemmel tart, kézjeggyel ellát, jel, jelvény, jelszó, hadosztály, zászlóalj, kép, szobor. Az angol szótár már egy picit mást ír:  szán -(dékol), tervez, szerkeszt, főnévként pedig: terv - (rajz), szerkesztés, típus,modell, kivitel - (ezés) Tudat alatt társítunk, akárcsak Pavlov kutyája. Gondolkodott-e már valaki, hogy miért megy át az úton amikor zöldet mutat a jelzőlámpa. Ilyen evidens dolgon senki sem gondolkodik! A világ összes országában átmehetünk az úton, ha zöld. És hogyan vígad a magyar, ha jó a kedve? Elkezd énekelni: Zöldre van a zöldre van a rácsos kapu festve.... Ha zöld, akkor szabad. Fekete szappant, csak egy cég gyárt, eladási mennyisége elenyésző. Ha a szupermarketek polcai között elsétálunk, nem fogunk találni szürkébe, drappba, barnába, feketébe csomagolt mosóporokat, sem más tisztítószert. Mindegyiket a tavasz, vagy a nyár élénk, tiszta színeibe csomagolják. Így óriási energiát takarítanak meg, nem kell minden egyes vevőt meggyőzni a tisztítószer hatásosságáról. Egy gyorsétterem hálózat kutatást végzett, melynek a következő az eredménye. Ha az eladó kék sapkában kérdezi meg a vevőtől, kér-e nagyobb adag üdítőt és sültkrumplit, 40%-kal többen mondanak igent, mint ha ugyanazt a kérdést sapka nélkül teszik fel.
www.ezjo  hu   design service Ha nem foglalkozik azzal, hogy hogyan néz ki valami, az is kinéz valahogy... Design Service Digitális munkák Tárgyak, dekorációk Kiadványok Ismeretek Kapcsolat